Vzdělávání našich učitelů
Vyhodnocení plánu DVPP 2017/2018.pdf
Vzdělávání našich učitelů ve školním roce 2017/2018.pdf
Plán DVPP na rok 2016/2017.pdf
Vyhodnocení plánu DVPP 2016/2017.pdf
Vzdělávání našich učitelů ve školním roce 2016/2017.pdf
Listopad 2018
Mgr. Anděla Divišová- listopad
Exkurze- Dalešice, Dukovany
Katedra aplikované fyziky a techniky PF JU ČB pořádala v rámci dalšího vzdělávání učitelů fyziky exkurzi do přečerpávací vodní elektrárny v Dalešicích. Celé vodní dílo Dalešice bylo vybudováno v letech 1970 – 1978 v souvislosti s výstavbou blízké jaderné elektrárny Dukovany. Jeho součástí jsou nádrž v Dalešicích s objemem 127 miliónů m3 vody, vyrovnávací nádrž Mohelno, přečerpávací elektrárna Dalešice a průtočná vodní elektrárna Mohelno. Během celodenní exkurze měli učitelé fyziky možnost nahlédnout do nitra přečerpávací elektrárny, ve které jsou instalována 4 soustrojí s reverzními Francisovými turbínami pro spád 90 m.
Poté učitelé navštívili informační centrum jaderné elektrárny Dukovany, kde si prohlédli vystavené exponáty a mohli tyto prostory porovnat s informačním centrem jaderné elektrárny Temelín, kam žáci naší školy jezdí pravidelně v rámci fyzikálních exkurzí.
Mgr. Vladimíra Kašparová
Vzdělávací seminář: Bezpečnostně právní aspekty rizikového chování
rozsah: 7 hodin
přednášející: Mgr. Jaroslav Šejvl – Klinika adiktologie Praha
Cílem vzdělávacího programu bylo seznámit účastníky s právním prostředím České republiky, které upravuje oblast problematiky rizikového chování jako celku. Seminář byl zaměřen na další rozšíření pedagogických kompetencí v oblasti právního povědomí při realizaci primární prevence ve školách. Pozornost byla věnována závažnosti jednotlivých forem rizikového chování s jeho typickými znaky – správní delikt – přestupek / trestný čin.
První část programu byla zaměřena na obecně platné právní předpisy. Druhá část programu byla věnována školskému zákonu jako speciálnímu zákonu a souvisejícím předpisům. Specifický důraz byl kladen na právní úpravu v jednotlivých formách rizikového chování (návykové látky, rizikové chování v dopravě, poruchy příjmu potravy, syndrom týraného dítěte, kyberšikana, homofobie, extremismus, antisemitismus a xenofobie, vandalismus, záškoláctví, krádeže, krizové situace, netolismus, sebepoškozování, náboženská hnutí, sexuálně rizikové chování) a konkrétním postupům školy v případě výskytu některé formy rizikového chování u žáků.
Mgr. Anděla Divišová
Fyzikální olympiáda
Seminář pořádaný katedrou aplikované fyziky a techniky PF JU ČB pro další vzdělávání učitelů fyziky
Seminář se konal k 60. výročí vzniku fyzikální olympiády. Vedl ho doc. RNDr. Jan Kříž, Ph.D. z Univerzity v Hradci Králové, který je předsedou ústřední komise této soutěže.
Obsahem semináře byly náměty, jak vyhledávat talentované žáky, jejich systematická podpora při výuce fyziky a snaha o rozvoj jejich odborného růstu.
Říjen 2018
Jana Ženíšková
Výchovné poradenství
Za uplynulé 2 měsíce se konala 2 setkání výchovných poradců v PPP Tábor. Projednávali jsme GDPR a konzultovali nastavování různých stupňů podpůrných opatření. Současně probíhaly konzultace s pracovníky speciálních pedagogických center.
Alena Hrádková
První pomoc prožitkem – kurz poučený (doškolení)
Kurz byl určen absolventům MODULU 1 v projektu 2011-2012.
Kurz zahrnoval 4 hodiny opakovacího studia teorie v e-lerningu a 8 hodin prezenční prožitkové akce v Hlavatcích.
Prezenční akce zahrnovala opakovací nácviky základních dovedností a především simulované etudy s rozborem zdravotníka.
Alena Hrádková
Časový rozsah: 7,5 hodiny
Aktuální problémy a trendy v zájmovém vzdělávání
Cílem vzdělávacího kurzu bylo seznámení účastníků s aktuálními problémy v zájmovém vzdělávání, posílení praktických dovedností při práci s dokumenty v oblasti zájmového vzdělávání, podpora zdravého klima v zařízeních pro zájmové vzdělávání v kontextu primární prevence rizikového chování dětí a mládeže.
Seznámení s VYHLÁŠKOU o zájmovém vzdělávání – účastník zájmového vzdělávání, výchovně vzdělávací činnost v zájm. vzdělávání, účastníci činnosti družiny, organizace a financování činnosti družiny, úplata.
Diskutovalo se o závěrech z kontrol, GDPR ve ŠD.
Mgr. Gabriela Kaislerová
Vzdělávací program: rozsah 8 hodin
Lhaní ve škole – jak ho rozpoznat, řešit a redukovat
PhDr. Lenka Svobodová
Cílem semináře bylo podívat se na lhaní komplexním pohledem – seznámit se různými příčinami a motivy, proč se (nejen) děti a dospívající uchylují ke lhaní, ale také je naučit rozlišovat, o jakou podobu lhaní se jedná. Tato důležitá dovednost má totiž vliv na eliminaci či rozvoj redukci dalšího lhaní. Bez rozpoznání pravé příčiny je možné lhaní pouze potlačit či „donutit“ dotyčného lépe lhát. Ale vzhledem k tomu, že člověk nelže jenom tak – lží něco zakrývá, je třeba přijít na to, co konkrétně má skrýt. Dalším cílem semináře bylo ukázat, jaké alternativy se mohou žákům nabídnout, čím je motivovat, aby se nebáli říkat pravdu a jak se dá „zisku“ dosáhnout i jinak než lží.
Mgr. Lubomír Pospíchal
Vzdělávací program: rozsah 8 hodin
Manažersko – právní seminář pro ředitele škol
Seminář poskytnul dva aspekty řešení problémů – manažerský a právní, seminář vedli dva experti se zkušenostmi z praxe, měli dva úhly pohledu, ale vždy bylo jen jedno řešení integrující oba aspekty. Obsahem semináře byl rozbor nejčastějších problémových a konfliktních situací z pohledu manažera a právníka. Řešení chodu školy na úrovni řízení i práva – konkrétní kroky a opatření, formální náležitosti a spojení optimálních organizačních a legislativních kroků.
Červen 2018
Kompletní pedagogický sbor
Vzdělávací program: rozsah 6 hodin
Třídní učitel jako Lídr, lektor: Mgr. Miloslav Hubatka
Seminář nabídl účastníkům jiný pohled na roli třídního učitele ve škole. Třídní učitel je významná pozice v oblasti zkvalitňování výuky a vztahů ve třídě a škole. Na semináři byly uvedeny konkrétní role a činnosti TU pro optimální nastavení třídy. Lektor předal zkušenosti pro zavádění změn ve škole a ukázal konkrétní nástroje TU (třídnické hodiny, řešení problémů atp.…). Třídní učitel je klíčová postava ve škole a na semináři zjistil, jak efektivně vést třídní kolektiv k dosahování nastavených cílů.
Kompletní pedagogický sbor
Vzdělávací program: OP VVV Šablony do škol – šablona II/2.8: 8 hodin
Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi
Zapojení učitelé do OP VVV
Cílem kurz bylo podpořit profesní růst pedagogických pracovníků v oblasti inkluze. Kurz přispěl k rozvoji kompetencí pedagogů pro práci s heterogenní skupinou žáků. Dále byl kurz zaměřen na praktické informace např. ohledně PLPP žáků, podpůrných opatřeních, bezpečného klimatu ve škole, spolupráce s rodinou, nastavováním cílů a vyhodnocováním výsledků vzdělávání žáků se SVP atd.